Få gratis reklame gennem pressemeddelelser

En af de største måder at fremme dit produkt eller service er med reklame. Mange mennesker har lidt, hvis nogen, forståelse af hvordan man kan gå om at sikre omtale, pyt gratis reklame. Faktum er, befolkningen vil være mere opmærksomme på gratis reklame end de ofte gør at betalt reklame.

En enkel måde at få gratis reklame er at skrive og distribuere en velskrevet og godt formateret pressemeddelelse. En god pressemeddelelse er en af de mest effektive, og alligevel underudnyttede mest omtale værktøjer. Kort sagt, er en pressemeddelelse en meddelelse, du sender til magasiner, fagblade, aviser og nyhedsbreve. Også til radio og tv. Ofte, hvad du sender til radio og tv-omtales som PSA’S (Public Service-meddelelser).

Jeg har en klient, der var vært en begivenhed og indsendt en velskrevet og godt fordelt pressemeddelelser til medierne. Da udgivelsen gjorde det i print, gik de fra at have en 50% bestilling af deres event gennem nogle adresserede reklameforsendelser bestræbelser på at fylde hele rummet i mindre end 48 timer. Det var værd at en betydelig mængde af penge til dem.

Nødvendige skridt

Forud for at skrive en pressemeddelelse, bestem følgende:

Hvem er din målgruppe?

Hvad er dine mål medier?

Hvem der er kontaktperson hos medier stikkontakt?

Hvad er tidsrammen for indsendelse?

Har du en opsigtsvækkende overskrift?

Ved du, hvem, hvad, hvornår, hvor, hvorfor, hvordan?

Har du gode tilbud, forskning og tekniske dato, eventuelt?

Udvikle et system til at skrive og distribution af udgivelser. Bevare overblikket. Vide, hvordan at sende pressemeddelelsen til et bestemt medie og person. Hver har deres egen præference om, hvordan de ønsker at modtage den. Det vil være til din fordel at finde ud af. En hurtig opringning vil ofte give dig denne nøgle oplysninger.

Redaktører er oversvømmet med information. Hvis du vil holde deres opmærksomhed udgivelse kort og til punktet. I travle perioder, vil gerne før en kæmpe begivenhed i en by, de være i store informationsmængder.

Brug ikke massive mængder af buzzwords som “sin helt nye, interaktive, interoperable, cross-platform, nye multimedieløsning.” Undgå jargon. Offentligheden vil har ingen idé om hvad din industrien jargon betyder og redaktører sjældent vil tage tid at finde ud af.

Give dem hvem/Hvad/Hvornår/hvor/hvorfor så articulately som du kan. Gøre dine oplysninger er fuldført. Ufuldstændige oplysninger er langt mere tilbøjelige til at få din pressemeddelelse i papirkurven bin end noget andet.

5 Ws at skrive en pressemeddelelse eller PSA.

Hvem bør deltage? Der vil være der?

Hvad der foregår? Hvad vil komme fra denne begivenhed? Er det en fundraiser?

Hvornår sker det?

Hvor vil dette ske?

Hvorfor skulle folk være interesseret i information? Hvorfor ville de deltage i begivenheden?

At sende pressemeddelelser

Mange journalister foretrækker, at du sende pressemeddelelser via e-mail. Du vil finde nogle die-hard snail mail folk, og et par, der kan lide faxer. Hvis du er ved at begynde at arbejde med en ny journalist, og du ikke er sikker på, hvordan de foretrækker at modtage deres presseinformation, spørge. Når de fortæller dig, hvordan de foretrækker oplysninger, ære denne anmodning.

E-mail skal sendes som en almindelig tekstfil: den enklere, jo bedre. Må ikke sende en pressemeddelelse via e-mail med en vedhæftet fil. De fleste medier mennesker vil automatisk slette på grund af bekymring for en virus. Må ikke sende din e-mail via en masse e-mail. Faktisk, hvis du bruger en god kontakt management database, kan du sende det af masse e-mail og det ser ud som om hver er en personlig e-mail. Send ikke en pressemeddelelse til listen hele pressen med synlige hele modtagerlisten.

Når en editor efterlyser mere information, reagere på deres opfordring så hurtigt og professionelt som muligt. Der er ikke erstatning for opbygning af gode relationer til medierne. Nogensinde tro ikke du er for travlt til dem.

Ved at gøre dig selv anvendelig for medier, de har tendens til at stille sig til rådighed for dig. Og hvad mere kan man muligvis bede om?

Ophavsret: © 2004 af Kathleen Gage

Publishing retningslinjer: Du kan udgive min artikel i nyhedsbrevet, på dit websted, eller i din publikation, forudsat du medtager den ressource boks i slutningen. Anmeldelse vil blive værdsat, men er ikke påkrævet.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *