Når ikke at registrere For GST

En af de beslutninger, som alle virksomheder nødt til at gøre ikke lang tid efter starter er når og hvis hen til indskrive GST.
Den første overvejelse er, har du at registrere? I New Zealand er tærsklen omsætning eller salg på $40.000, mens det er $ 50 000 i Australien. Men der behøver ikke at være i slutningen af historien.
Hvis virksomheden er rentabel, og det registrerer for GST, vil det være sandsynligt, at betale GST beskatning myndighed. At blive profitabel er ikke en dårlig ting. Ganske det modsatte. Det ændrer imidlertid scenariet fra en tabsgivende virksomhed, hvor du kan vælge at tilmelde dig til GST for at hævde GST restitutionerne. Dette giver en anden kilde til kapital for en voksende, tabsgivende virksomhed. Dette var emnet for en tidligere artikel.
Din forretning konkurrerer med andre virksomheder. Hvis din omsætning eller salg er tæt på grænsen, eller ikke langt forbi det, kan du overveje at ikke tilmelding til GST. For at være over tærsklen på $40.000 for New Zealand, eller $ 50 000 for Australien, kan du overveje at bryde op din virksomhed ind i to separate afdelinger.
Hvis din virksomhed konkurrere med større virksomheder, der skal betale GST, Forestil dig fordelen for din virksomhed, hvis du kan tilbyde en pris, der ikke inkluderer GST? Eller Forestil dig hvis du opkræve samme pris som andre virksomheder, men betaler ikke GST. Komponenten ubetalte GST repræsenterer øget profit.
Så hvordan du opnå dette? Selv om beskatning love tillader fødevarevirksomheder til at administrere og organisere deres virksomhed anliggender til at passe sig selv, betyder dette normalt den særlige erhvervsstruktur eller enhed valgt og ledelsesstil gennemført. Det er ikke carte blanche til at gøre noget du føler der er i din interesse.
Der henvises til her er kommercielle virkelighed. Hvis det kan påvises, at den eneste eller dominerende årsag, at der foretages en bestemt ændring i operationer er at opnå en beskatning fordel, så ændringen kan blive udfordret under anti-skat undgåelse foranstaltninger.
Så, det ville være klogt at tænke på måder, at en virksomhed med rimelighed kan opdeles i adskilte afdelinger. For eksempel er der lokale og oversøiske kunder? Kan de oversøiske kunder betjenes fra en anden virksomhed, og derfor ikke behøver at blive opkrævet GST? De kan ikke kræve GST opkrævet af et andet land, og den højere pris til dem kan gøre dem tænke på ved hjælp af din service.
Hvis der er voksen og børns klasser for kampsport klasser, kan de blive delt i forskellige virksomheder, med ingen af selskaberne skulle registrere for GST? Hvis kunderne privatpersoner, og ikke virksomheder, der kan kræve GST, hvorfor holde virksomheden store og skal betale GST, eller ej, kan du gendanne GST fra kunderne i din prissætning?
Hvis du har en kunst og kunsthåndværk skole, kan du adskille kunst fra håndværk? Er der forskellige lærere? Hvad er den kommercielle virkelighed for ændringen?
Hvis du eksporterer produkter, bliver de fritaget for GST. Ingen skatteplanlægning der kræves ved eksport af produkter. Så taler vi om tjenester, der leveres i ét land for oversøiske kunder eller klienter.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *