Coaching Tips til effektive præsentationer

Tip #1 formålet med dit indlæg er at få resultater; at hjælpe mennesker foretage ændringer og tænke eller handle anderledes. Så start med slutningen for øje. Hvad vil du have folk til at gøre som følge af deres tale? Hvad har de brug at vide for at gøre dette? Hvad har de brug at føle for at gøre dette?
Tip #2 Vis dit publikum at coaching er en proces. Det er forskelligt fra consulting. Gøre nogle coaching (rollespil) under præsentationen. Lad publikum medlemmer se, hvad det ville være at have dig som deres coach.
Tip #3 bestemme hvilken slags coaching klienten ønsker og behov. Interview et par mennesker, før du giver dit program til at finde ud af, hvilke udfordringer de oplever. Stolens program kan give dig et par navne til at kontakte. Brug derefter denne information i dit indlæg indhold.
Tip #4 mennesker lærer på tre måder: visuelle (hvad de kan se), auditive (hvad de kan høre) og kinæstetisk (hvad de kan røre). Forsøge at inkludere alle tre måder i deres tale. De fleste af din målgruppe vil være synlig og har brug for at “Se” hvad de “hører” fra dig. Så Fortæl dine personlige historier at støtte dine point. Når publikum hører din story(ies) vil de føle sig forbundet til dig.
Tip #5 mennesker har korte opmærksomhed spænder. Anmeld din vigtigste punkter, før du afslutter din tale. Ikke Giv dem for meget information. De fleste mennesker husker kun én eller to begreber – så give din bedste én eller to idéer, der har mest betydning for denne særlige målgruppe.
Tip #6 være conversational ved at engagere publikum. Ikke foredrag publikum. Voksne elsker at lære men gerne ikke tro, de er i skole. Være interaktive. Husk, at det publikum, der bliver involveret med dit materiale vil lære noget, de kan bruge straks. En stor højttaler ønsker publikum til at “eje” sit materiale.
Tip #7 Brug humor. Dette holder publikum interesseret og de lærer bedre. Jeg mener ikke at fortælle vittigheder. Bruge afværgende humor eller fremsætte bemærkninger om fælles hver dag begivenheder, du ved, den menneskelige tilstand. Bill Cosby er stor på dette. Tænk på andre, der gør det godt og efterligne deres stil.
Tip #8 brug stærke åbninger. Eksempler: en historie, en vigtig erklæring, et tilbud, en udfordrende spørgsmål. Du virkelig kun har 60 sekunder til at forbinde med din målgruppe. Derefter skal du angive en tale, der engagerer dem. Ved hjælp af personlige historier og overbrusning dine bemærkninger med humor vil holde dem interesseret
Tip #9 brug stærke lukninger. Eksempler: Give et resumé. (Fortæl ’em, hvad du fortalte dem) Gennemgå de vigtigste punkter, gøre en erklæring, fortælle en lille anekdote. Endelig udfordre dem til at handle… straks, i de næste 48 timer i en uge, inden udgangen af året.
Tip #10 brug et evalueringsskema. Dette vil give dig feedback til at vokse og gøre kursus korrektioner efter behov. Holde det kort og altid spørger, “Hvem vil drage fordel af dette program?” “Kan jeg kalde dig for at få disse oplysninger?” Følg derefter! For flere tips: www.speaklikeaproforprofit.com

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *